HTML

Krisztike

Friss topikok

  • witch77: na, ez nekem kimaradt... ezek szerint még nem tudok mindent a motorozás és az eső kölcsönhatásairó... (2015.02.10. 12:41) Esőben motorozás...
  • witch77: Ne légy igazságtalan, szempillarebegtetős nem méltó Baloo barátom, eddig is szólt a blog olyan dol... (2013.07.29. 17:06) Epilógus
  • witch77: Köszönöm :) A lustaság, mint gátló tényező leküzdése után folytatom, ígérem :D (2013.06.03. 17:04) Felfelé a gödörből... ?
  • Ismeretlen_82566: Köszi... akkor is vigasztalhatatlan vagyok... :( Már csak 9 nap... :( (2012.12.10. 19:24) 2012.12.04. kedd
  • Ismeretlen_102606: hehe ez borzasztó... (2010.11.24. 00:28) 2010.10.23. szombat (már 24. vasárnap)

Címkék

Én, a nyelvzseni...

2015.03.01. 16:26 witch77

Döbbenetes, mire képes az emberi agy... igaz, hogy hellyel-közzel 4 éve hallok helyieket a 800 éve Romániából hozott és azóta változatlan formában megtartott rétorománul beszélni, de eddig soha még csak azt sem sikerült megállapítanom, hogy legalább nagyjából miről beszélgetnek. Szent meggyőződésem volt, hogy ezen nyelvből a szókincsem maximum 10 szóra korlátozódik, azok is felszolgáló-vendég témakörből származnak. 

Ehhez képest ma néhány helyi vendég megkérdezte tőlem az anyanyelvén, hogy beszélem-e ezt a nyelvet, én pedig ugyan válaszolni csak németül tudtam, hogy "sajnos nem" - de megértettem a kérdést basszus!!!! Sőt, miután erre nevetve folytatták - persze továbbra is rétorománul -, hogy ezek szerint viszont érteni értem, azt is megértettem!!! Bár válaszul továbbra is csak németül tudtam elmondani, hogy ez számomra is csak ebben a szent pillanatban derült ki... 

De a legjobb hír mégiscsak az, hogy a mai nappal megint letelt egy hét ebből a száműzetésből és már csak egyetlen egy van hátra, rákenróóól!!!!! 8 nap múlva megyek hazaaaaaa!!!!! 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://witch77.blog.hu/api/trackback/id/tr787231121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása