HTML

Krisztike

Friss topikok

  • witch77: na, ez nekem kimaradt... ezek szerint még nem tudok mindent a motorozás és az eső kölcsönhatásairó... (2015.02.10. 12:41) Esőben motorozás...
  • witch77: Ne légy igazságtalan, szempillarebegtetős nem méltó Baloo barátom, eddig is szólt a blog olyan dol... (2013.07.29. 17:06) Epilógus
  • witch77: Köszönöm :) A lustaság, mint gátló tényező leküzdése után folytatom, ígérem :D (2013.06.03. 17:04) Felfelé a gödörből... ?
  • Ismeretlen_82566: Köszi... akkor is vigasztalhatatlan vagyok... :( Már csak 9 nap... :( (2012.12.10. 19:24) 2012.12.04. kedd
  • Ismeretlen_102606: hehe ez borzasztó... (2010.11.24. 00:28) 2010.10.23. szombat (már 24. vasárnap)

Címkék

2010.09.30. csütörtök

2010.09.30. 19:35 witch77

Svájcban minden iszonyú drága.

Persze, nem az ő fizetésükhöz képest, hanem a mienkhez. Nagyjából 2-4× annyiba kerül minden, mint otthon. Például a hajfesték is. Az utolsó napok rohanásában otthon (még júniusban) pont eszemben sem volt azon agyalni, hogy vajon érdemes lenne-e otthonról hoznom hajfestéket, meg aztán nem voltam tisztában a jövendő munkahelyem volumenével sem és titkon abban reménykedtem, hogy talán lesz a hotelnek saját szépségszalonja (de legalább fodrászata), ahol majd mint alkalmazott jelentős kedvezménnyel, ámde minimális fáradsággal kiszőkülhetek hónapról hónapra.  Ezen reményeim rendkívül hamar szertefoszlottak, és gyors nyomozásom eredményeképp azt is megtudtam, hogy egyetlen fodrászat van egész Sedrunban, ahol az én hajam festése és szárítása minimum 150 frankba kerülne (más városok más fodrászataihoz hasonlóan). Irtó penge vagyok ám fejszámolásban, de ezt azért számológéppel is kiszámoltam, mert tuti biztos akartam lenni benne, hogy az tényleg több, mint 30ezer (azaz harminc-ezer) forint. Miután magamhoz tértem a sokkból, már kezdtem sejteni, hogy akkor ez fodrász nélkül se lesz olcsó mulatság, ebben Carmen kolleganőm meg is erősített, mondta, hogy a szomszéd városban, Disentisben a patikában tudok hajfestéket venni (ez is jó különben, itt nincs külön drogéria, hanem a patikában árulják azt is, amit nálunk a DM-ben, még nem tudom, hogy ez általános svájci jellemző-e, vagy csak helyi sajátosság, de ez most mindegy is), 22 frank darabja, de nagyon jó. Gondoltam, király, az én hajamra két doboz kell, az máris 44 frank, laza 9 ezer forint, amiből otthon kétszer elmegyek fodrászhoz, vagy 12 doboz hajfestéket veszek. Nem és nem akartam ennyi pénzt kiadni hajfestékre, és augusztus elején, amikor már rendkívül égetővé vált a hajfestés kérdése, addig kutattam az itteni szupermarketben, míg egy eldugott polcon találtam hajfestékeket, nem is rossz márkából (Garnier), és "csak" 24 frankot fizettem a két dobozért összesen, ami így is messze túlhaladta a szívem szerinti keretet, de mégiscsak fele annyi volt, mint a disentisi patikában kapható festék. A leghalványabb kétely sem merült fel bennem a festék minőségét illetően, és tulajdonképpen nem is volt vele baj, mert akármilyen ügyetlenül kenegettem is a fejemre, tökéletesen egyenletesen, gyönyörűen befogta a hajamat - VILÁGOSBARNÁRA!!!!! Az "extra világos aranyszőke" című hajfesték!!!! Amiket én akkor mondtam, attól még egy piaci kofába oltott nyugdíjas matróz is elszégyellte volna magát, komolyan. Egy teljes hétig (a következő szabadnapomig) barna hajjal, dühöngve éltem, majd duzzogva elautóztam Disentisbe és megvettem a két doboz 22 frankos hajfestéket. Felkentem, szőke lett. Valahogy nem tudtam neki örülni. Az augusztusi meglepetés szabadságomon az első dolgom volt Attika anyukájánál hajfestéket vásárolni (darabját 750 forintért), és azonnal be is pakoltam a bőröndbe, nehogy otthon felejtsem. Igaz, hogy nem olyan gyönyörűen és egyenletesen fogta be a hajamat (múlt héten került sor az újabb hajfestésre), és igaz, hogy kisebesedett a fejem tőle, de szőke lettem. Mindösszesen 7 frankból. A qrvaannyát.

Egyébként nem csak a hajfesték irtó drága, de egy Palmolive tusfürdő 1000 ft körüli frankba kerül, egy Pantene sampon 1400 ft (akciósan balzsammal összecsomagolva 2000), egy literes Silan öblítő 1200 ft, 10 deka saját márkás szalámi a Coopban 800 ft (olyan kategória, mint nálunk a Tesco gazdaságos), 15 deka sajt 900 ft, egy kiló pulykamell 4000 forint, és még sorolhatnám. Persze, itt egy kezdő irodista fizetés is legalább 600 ezer forint, szóval a svájciaknak sokkal kisebb megerőltetés kifizetni ezeket a dolgokat, de azért mégis...

Ellenben a Drágám lefoglalta a szállodánkat november végére! Puccos és drága szálloda, de nekem ez most jár. Hogy végre engem szolgáljanak ki, engem ugráljanak körül, és más álljon az én asztalom mellett 4,5 percig jó képet vágva, amíg azon nyafogok, hogy "jaj-nem-is-tudom-talán-egy-kapucsínót-de-nem-inkább-mégis-egy-tejeskávét-vagy-nem-is-tudom-mit-is-igyak-á-mégis-egy-ásványvizet-kérek-inkább"... Szóval szállodázni megyünk, hihetetlenül várom már!!!! És étterembe, és masszázsra, és sétálni, és minden reggel a Drágám mellett fogok felébredni, és annyira várom már, hogy az leírhatatlan... de már csak 31 nap, pont egy hónap, és jövök haza!!!!!
Persze a szálloda wellness szálloda, mint minden puccos szálloda, amivel kapcsolatban nekem persze vannak gondjaim, de majd nem erre koncentrálok :) Ugyanis nekem eddig valahogy nem sikerült igazán élveznem a wellnessezést, pedig tudom, hogy irtó trendi dolog ám, és én nagyon akartam élvezni, tényleg. De speciel a szaunában a mozdulatlanul izzadást nem bírom, a gőzben pláne megfulladok, a Kneipp taposóból a korláton lógva magyar vándor stílusban vonszoltam ki magam, mert a talpaimra állni már 4 lépés után se bírtam, a jakuzziban 5 perc után márt fájt, ahogy zúzott a víz, a medencében úsztam 2 hosszt, aztán úgy éreztem, hogy tőből szakadnak ki a karjaim, tehát nem úsztam tovább, úgy viszont fáztam, úgyhogy kifeküdtem az egyik olyan kényelmetlen ágyra, hogy alig bírtam felkelni róla, és ezzel cirka 25 perc alatt már ki is merítettem a wellness részleg kínálatát. Hogy ezzel hogyan lehet napokat, depláne heteket eltölteni, arról fogalmam sincs... De végülis mindegy is. A Drágám ebbe a szállodába szeretett volna menni, úgyhogy ide megyünk, nekem már mindegy, csak menjünk valahová, ahol én lehetek A VENDÉG :)

Na, azt hiszem, most eleget írtam, amúgy is fáj már a hátam meg a nyakam (be kell szereznem egy fotelt, rémes, hogy semmi nincs a szobámban, ahol kényelmesen lehetne ülni), most lefexem és olvasni fogom a legújabb Agatha Christie könyveimet, amiket a Drágám postai úton repített hozzám :) Na pussz és pá Mindenkinek, legyetek rosszak és erkölcstelenek! :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://witch77.blog.hu/api/trackback/id/tr395330111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása